همزمان با فرا رسيدن ماه محرم و در قالب ويژه برنامه سوگواره بصيرت عاشورايي نيت واقفين خير انديش اجرا مي شود.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام" رسول نيك سرشت "رئيس اداره اوقاف و امور خيريه جهرم با اشاره به اجرای نیت واقفین خیر اندیش در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی خاطر نشان کرد: در ميان موقوفات متنوع شهرستان جهرم، تعداد 26 موقوفه با نيت هاي روضه خواني حضرت سيد الشهدا(ع) تعزيه داري و اطعام عزاداران وجود دارد كه نشان از عشق و ارادت مردم به ابا عبدالله الحسين(ع) است.
 
وی اضافه کرد: واقفين اين موقوفات با وقف اموال خود در اين راه به گسترش فرهنگ شيعه و تكريم شعاير اهلبيت(ع) در جامعه كمك شایان توجهی کردند.
 
وي افزود: رقبات اين موقوفات قريب 850 واحد مسكوني، مزروعي، تجاري و باغ است كه در سطح شهرستان جهرم قرار دارد و عوايد حاصل از ان صرف اجراي نيت خير خواهانه واقفان در ايام محرم و صفر مي شود.
 
حجت الاسلام نيك سرشت اظهار داشت: اجراي امينانه اين موقوفات از وظايف ذاتي مجموعه اوقاف و امور خيريه شهرستان است و اين مساله تكليفي است ارزنده كه با اجراي ويژه برنامه سوگواره بصيرت عاشورايي در حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبركه جهرم صورت مي پذيرد.
 
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه جهرم یادآورشد: برخي از اين موقوفات داراي قدمت بسيار زيادي است و در عهد قاجار وقف شده است، اما همچنان در خدمت اهلبيت(ع) است و قطعا ثواب حاصل از برپايي مراسم هاي عزاداري سالار شهيدان از محل اين موقوفات به واقفان واصل خواهد شد.
/2759/